Mandagstreningen 8. September bød på lite vind, lite bølger, fin temperatur og sol. Med 7 båter på banen var det en fin arena å lære seg hva som lønner seg i lite vind. Som alltid i lite vind er det viktig å holde fart i båten, de som prøvde å pine høyde før de hadde bygd fart i båten måtte betale for det. Jeg tror ikke det var noen favorisert banehalvdel, men med banen så nært land på fralandsvind blir det en del skift. Jeg observerte en del som overstod etter å ha gått på layline i tidligste laget. I lite vind er de ekstra viktig å ta gode slag, det tar lang tid å bygge opp fart. Vi fikk noen situasjoner på start, toppmerke og målgang, der Tigergutt var involvert i det meste. Jeg regner med at de har lært litt om regler denne runden :)<br
Bilder fra treningen ligger i galleriet .
Yngling Høstserien 2008 så langt
Mandager i hvit, onsdager i grått.
Seilnr
|
Båtnavn
|
Rormann
|
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
6
|
7
|
8
|
9
|
10
|
Total
|
M/stryk
|
|
1
|
143
|
Tigergutt
|
Div
|
2
|
2
|
2
|
3
|
1
|
2
|
11
|
3
|
6
|
0
|
32
|
21
|
2
|
231
|
Cinnamon
|
Stian Saur
|
2
|
3
|
11
|
2
|
3
|
11
|
11
|
4
|
4
|
0
|
51
|
40
|
3
|
331
|
No Limit
|
Sverre Kvalheim
|
11
|
11
|
1
|
11
|
4
|
1
|
11
|
1
|
1
|
0
|
52
|
41
|
4
|
251
|
Bølla
|
Kristine Brobakke
|
1
|
1
|
3
|
11
|
11
|
11
|
11
|
2
|
3
|
0
|
54
|
43
|
5
|
377
|
Ari
|
Div
|
3
|
4
|
11
|
11
|
11
|
11
|
11
|
6
|
5
|
0
|
73
|
62
|
6
|
81
|
Maurice White
|
11
|
11
|
11
|
5
|
7
|
4
|
3
|
11
|
11
|
0
|
74
|
63
|
|
7
|
341
|
Høna
|
Div
|
11
|
11
|
11
|
11
|
6
|
11
|
1
|
5
|
7
|
0
|
74
|
63
|
8
|
355
|
Snella
|
Div
|
11
|
11
|
11
|
1
|
2
|
11
|
11
|
11
|
11
|
0
|
80
|
69
|
9
|
6
|
Aquarius
|
Helgesen
|
11
|
11
|
11
|
11
|
11
|
3
|
2
|
11
|
11
|
0
|
82
|
71
|
10
|
286
|
Larvik
|
Margrete
|
11
|
11
|
11
|
11
|
11
|
11
|
11
|
8
|
2
|
0
|
87
|
76
|
11
|
370
|
Tehanu
|
Matthias Nowak
|
11
|
11
|
11
|
11
|
11
|
11
|
11
|
7
|
11
|
0
|
95
|
84
|
Takk for en fin dag på fjorden.
Øyvind Pedersen, Ynglingtrener TSF
One thought on “En flott dag på fjorden”
Hei! Og takk for en flott seilas!
No Limit målte linja og fant at styrbord merke var nærmere toppen enn babord startmerke. I tillegg observerte vi etter første regatta at vinden fylte inn fra styrbord side med mer trykk. Derfor valgte vi å starte på styrbord merke, samt runde ved det samme merket i gaten. I tillegg tok straumen oss innover, noe som gav løft på styrbord halser. Dette var faktorer vi tok hensyn til når vi planla løpet vårt. Det var også svært gunstig å runde toppmerket med umiddelbar jibb rett etter runding ettersom man da seite på det nærmeste merket litt headet (Iallefall når vi endelig fikk rota oss til å få på plass spinakerbommen på rett side 😉
Banen var bra, stemningen var god og DET været i tillegg! Takk til Øyvind for et bra arrangement og kule bilder!
Sverre
Comments are closed.